خريد موبايل

نمايندگي رسمي موبايل

خريد موبايل

۳ بازديد

خريد موبايل

اولين فاكتور براي خريد موبايل از نظر خريدار، غالباً ارزان‌ترين قيمت موبايل و با كيفيت است، خريد گوشي نوكيا از جمله خريد گوشي‌هاي ارزان قيمت مي‌باشد، البته چيزي كه مشهود است گوشي موبايل كه كارايي بالاتري داشته باشد، بر اساس كاراييش از قيمت بالاتري برخوردار است همانند قيمت گوشي سامسونگ كه از قيمت بالاتري برخودار است.

عوامل تأثيرگذار در خريد موبايل

  1. سخت افزار
  • چيپست يا تراشه (SoC)

اين قطعه قطعات پردازشي را با هم بر روي يك مدار جمع مي‌كند، در نتيجه در مصرف باتري نهفته صرفه‌جويي مي‌شود، به اين ترتيب توجه كردن به اين قطعه براي خريد موبايل حائز اهميت است.

  • واحد پردازش مركزي(CPU)

از مهمترين قطعات گوشي است كه با دريافت داده و انجام محاسبات لازم، خروجي مورد نياز را تحويل مي‌دهد، اين قطعه مهمترين قطعه واحد پردازش مي‌باشد و براي خريد موبايل از اين نظر حائز اهميت مي‌باشد كه مغز هر دستگاهي است و با ساير قطعات براي اجرا در تعامل است.

  • هسته‌هاي پردازشي

هر هسته با انجام محاسبات مجموعه‌اي از دستورات به طور مجزا موجب بالا رفتن سرعت محاسبات پردازنده‌ها مي‌شود، به اين ترتيب در خريد موبايل توجه به اين قطعه از لحاظ سرعت پردازش دستورات حائز اهميت مي‌باشد.

  • واحد پردازش گرافيكي

امروزه از مهمترين قطعه‌هاي سخت‌افزاري براي خريد موبايل اين واحد مي‌باشد و به اين ترتيب عمل مي‌كند كه فرمان‌هاي گرافيكي محتوي سه بعدي را دريافت كرده و با انجام عمليات روي داده‌ها و پردازش آن‌ها صفحه‌هاي دو بعدي را براي محيط سه بعدي نمايش مي‌دهد.

از مهمترين منابع توليدكننده موجود، شركت Arm با نام Mali، شركت كوالكام با نام Adreno و شركت Imagination است كه شركت Imagination براي كاربران اندرويدي شناخته شده نمي‌باشد، چرا كه اين شركت سابقه همكاري با شركت اپل را دارد.

  • حافظه‌ي ذخيره‌سازي يا رم

حافظه رم يا ذخيره‌سازي به همراه دو واحد ديگر پردازش داده و گرافيكي از مهمترين قطعات گوشي براي خريد موبايل است. كاركرد حافظه RAM به اين ترتيب است كه مواردي كه نياز به آن‌ها در كوتاه‌ترين مدت رخ مي‌دهد، در اين حافظه ذخيره مي‌شوند. سرعت اجراي برنامه‌ها با افزايش حافظه رم افزايش مي‌يابد، هرچند در موبايل‌هاي هوشمند، سيستم‌عامل و برنامه‌ها ميزان كمتري از حافظه را اشغال مي‌كنند. اما با اين وجود بازي‌هاي گرافيكي حجيم ميزان حافظه بالايي را اشغال مي‌كنند.

  • حافظه‌ي داخلي يا رام

مانند حافظه‌ي ذخيره‌سازي، حافظه‌ي داخلي همچنين جزو مهم‌ترين قطعات گوشي به حساب مي‌آيد. از آن‌جايي كه گوشي‌هايي هستند كه حجم‌هاي پائين‌تري براي ذخيره‌سازي دارند، حافظه رام فضايي است كه براي اجراي سيستم عامل گوشي در نظر گرفته مي‌شود.

  1. دوربين

در خريد موبايل رزوليشن گوشي موبايل مهمترين ركن براي انتخاب دوربين موبايل است و از موارد ديگر دريچه ديافراگم گوشي، قابليت فيلمبرداري  و …. مي‌باشد.

  1. باتري

در خريد موبايل مهمترين ركن براي ظرفيت، نوع باتري آن است، باتري‌هاي امروزي از نوع ليتيوم و يا يوني مي باشند كه از تكنولوژي كوئيك شارژ برخوردارند.

  1. نمايشگر

نمايشگر يك گوشي از مشخصات ظاهري براي خريد موبايل مي‌باشد و معمولاَ گوشي‌هاي امروزي دو نوع LCD و LED دارند و معمول‌ترين رزولوشن‌ها امروزه HD 720 * 1280 ، HD FULL 1080 * 1920 و QHD  1440 * 2560 هستند.

  1. كيفيت ساخت

در خريد موبايل مواردي مانند جنس بدنه، ضد آب و ضد ضربه بودن آن جزو كيفيت ساخت گوشي موبايل هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد